27 października, w auli I LO, grupa uczniów klasy 3 DP przybliżyła młodszym koleżankom i kolegom z klas pre-DP i DP, ideę kluczowych komponentów Programu Matury Międzynarodowej jakimi są: CAS (Creativity, Activity, Service), EE (Extended Essay) oraz TOK (Theory of Knowledge). Uczniowie wytłumaczyli cel tzw. CORE subjects, przedstawili przykładowe projekty CAS, aktywności podejmowane w ramach CAS, proces wyboru tematu, formułowania pytania badawczego z Extended Essayu oraz etapów pisania EE, przykładowy outline EE, a także, zaprezentowali swoje prace z TOKu w ramach, tzw. TOK Exhibition. Młodzież podziękowała swoim Koordynatorom CORE: Pani Prof. Annie Walendzik (CAS, która też czuwała nad przygotowaniem „CORE Day”), Prof. Justynie Obrzydowskieg (TOK), Prof. Beacie Urbaniak (EE i Koordynatorowi Matury Międzynarodowej). A my serdecznie dziękujemy klasie 3 DP, a w szczególności grupie uczniów, która przygotowała tegoroczny „CORE Day” w ramach swojego projektu CAS (a są to: Konrad Cyliński, Rafał Załęcki, Wiktor Dębski, Victoria Ronzat, Olek Budny, Dominika Malicka, Ola Klich), a także Dominice Bocheńskiej i Zuzi Franuszkiewicz, która przypomniały zeszłoroczny projekt CAS oraz Jakubowi Filipiakowi, który zaprezentował pytanie badawcze i outline swojego tegorocznego Extended Essayu.
Strona główna International Baccalaureate CAS „CORE Day”, czyli CAS, EE i TOK z perspektywy tegorocznej klasy z...