Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych jest organizowany corocznie przez International Association of School Librarianship (IASL). Tegoroczne hasło brzmi: „Reading for Global Peace and Harmony”, w polskiej skróconej wersji : „Czytanie dla pokoju”.
Konkurs z nagrodami
„Reading for Global Peace and Harmony”
- Przeczytaj książkę*, która mieści w sobie któryś z wątków:
a) grozę i tragizm wojny (w ogóle agresji), jej skutki w wymiarze materialnym, społecznym i losów jednostek;
b) postawę tolerancji, lepszego rozumienia procesów społecznych, rozwiązywanie konfliktów w duchu dialogu, a także wartości harmonijnego rozwoju w perspektywie lokalnej i globalnej;
c) empatię dla ofiar działań wojennych, pokazywanie znaczenia ich wspierania na poziomie swoich indywidualnych, jednostkowych możliwości w życiu codziennym.
- Napisz własną refleksję (recenzję) odnoszącą się do jednego z powyższych wątków, zawierającą zachętę do zapoznania się z tą pozycją w terminie do 7 listopada.
- Tekst** napisany komputerowo
- Objętość tekstu od 200 do 400 słów
- Tekst wydrukuj w dwóch egzemplarzach
- Złóż jeden niepodpisany egzemplarz w bibliotece szkolnej, drugi zachowaj dla siebie (będzie on warunkiem odebrania nagrody 🙂
- Komisja złożona z trzech osób wyłoni najlepszą pracę (w dwóch kategoriach: prace uczniowskie i prace nauczycieli).
- Rozstrzygnięcie konkursu i nagrodzenie zwycięzców nastąpi do 14 listopada.
* Książka może być dowolnie wybrana przez Ciebie, ale możesz też skorzystać z poniższej listy:
a) Kapuściński R.: Ten Inny.
b) Frankl V.E.: Człowiek w poszukiwaniu sensu.
c) Kertesz I.: Fiasko
d) Aleksijewicz S.: Cynkowi chłopcy
e) Tokarczuk O.: Empuzjon
f) Boyne J.: Lekkie życie Barnaby’ego Brocket
g) Złość. Jak nie zmienić jej we wściekłość?
h) Pawełczyńska A.: Drogi do szczęścia.
i) Jan Paweł II : Przekroczyć próg nadziei.
j) Wohlleben P.: Nieznane więzi natury
k) Kielar W.: Anus mundi.
** Tekst może być przygotowany w języku polskim lub angielskim.
Koordynatorem konkursu jest P. Prof. Anna Kośna – biblioteka szkolna.